
De meeste organisaties beschikken niet over enorme datapools. Toch kunnen ze meer data voor artificial intelligence doeleinden inzetten, dan ze denken. Er zijn interessante mogelijkheden.
Ongestructureerde data
Zo’n tachtig procent van alle enterprise content bestaat uit ongestructureerde data, waaronder e-mails en andere correspondentie. De nieuwste tools voor data management maken het mogelijk om die ongestructureerde informatie samen te voegen met gestructureerde data uit systemen voor bijvoorbeeld de productie, marketing, sales en personeelsadministratie. ERP, CRM en HRM systemen dus.
Als gebruik gemaakt wordt van artificial intelligence (AI) oplossingen, komt door deze samenvoeging een schat aan extra gegevens beschikbaar voor het ondersteunen van processen en beslissingen. Denk aan AI voor het optimaliseren van de customer experience, het onderhoud van apparatuur, fraudedetectie of risicoanalyse. Kortom, de strategische combinatie van gestructureerde en ongestructureerde data maakt AI breder inzetbaar voor alle bedrijfsfuncties. Met betere inzichten en beslissingen als gevolg.
Lees het artikel | Vaker dit soort berichten lezen? Meld u aan voor de ICT nieuwsbrief
Lees verder
AI legt de basis voor zelfsturende supply chains – Veelgelezen artikel
Maakt AI helpdeskmedewerkers overbodig? – Veelgelezen artikel
Vijf tips bij het toepassen van AI – Veelgelezen artikel
Maakt AI helpdeskmedewerkers overbodig? – Veelgelezen artikel
Vijf tips bij het toepassen van AI – Veelgelezen artikel
Meer interessante kennis en informatie
Uw data op orde | Het op orde brengen van uw data is van cruciaal belang om te beginnen met AI. In dit e-boek leest u alles over wat u moet en kunt doen voor het optimaal beheren en gebruiken van data in uw organisatie. Data: zie wat anderen niet zien | Gezien de groeiende overstroming aan gegevens is het van belang dat organisaties de kracht van informatie optimaal benutten. In dit whitepaper leest u hoe verschillende organisaties in 14 verschillende landen omgaan met zakelijk gegevensbeheer. |