Ook ongestructureerde data helpt AI - ICTberichten.nl

Ook ongestructureerde data helpt AI

ongestructureerde data
De meeste organisaties beschikken niet over enorme datapools. Toch kunnen ze meer data voor artificial intelligence doeleinden inzetten, dan ze denken. Er zijn interessante mogelijkheden.

Ongestructureerde data

Zo’n tachtig procent van alle enterprise content bestaat uit ongestructureerde data, waaronder e-mails en andere correspondentie. De nieuwste tools voor data management maken het mogelijk om die ongestructureerde informatie samen te voegen met gestructureerde data uit systemen voor bijvoorbeeld de productie, marketing, sales en personeelsadministratie. ERP, CRM en HRM systemen dus.

Als gebruik gemaakt wordt van artificial intelligence (AI) oplossingen, komt door deze samenvoeging een schat aan extra gegevens beschikbaar voor het ondersteunen van processen en beslissingen. Denk aan AI voor het optimaliseren van de customer experience, het onderhoud van apparatuur, fraudedetectie of risicoanalyse. Kortom, de strategische combinatie van gestructureerde en ongestructureerde data maakt AI breder inzetbaar voor alle bedrijfsfuncties. Met betere inzichten en beslissingen als gevolg.

Lees het artikel | Vaker dit soort berichten lezen? Meld u aan voor de ICT nieuwsbrief

Lees verder