De ultieme customer experience | Vier stappen - ICTberichten.nl

Vier stappen naar de ultieme customer experience

customer experience
Klanten verwachten dat een bedrijf hun behoeften begrijpt en daar zowel gericht als proactief op inspeelt. Om dit te realiseren moet de klantreis (customer journey) compleet in kaart worden gebracht en vervolgens optimaal worden begeleid. Er zijn vier stappen noodzakelijk om klanten en potentiële klanten een ultieme customer experience (CX) te bieden:

  • Verzamel of koop data – Denk daarbij niet alleen aan (big) data van de eigen site en social media of die van derden, maar ook aan informatie van een call centre, het CBS of commerciële bronnen.
  • Analyseer de data – U kunt bijvoorbeeld data combineren of uitsplitsen per doelgroep of per fase van de customer journey.
  • Optimaliseer de klantinteracties – Dat doet u door klantprofielen te verrijken op basis van interacties en klanten op het juiste moment via het juiste kanaal de juiste boodschap te zenden.
  • Bouw een klantgerichte organisatie – Geef medewerkers de verantwoordelijkheid én vrijheid om de klanttevredenheid te verhogen en processen zo effectief mogelijk in te richten.

Lees het artikel | Vaker dit soort berichten lezen? Meld u aan voor de ICT nieuwsbrief

Lees verder

CRM kennisbank – Uw toegang tot alle gratis informatie over CRM software
Gratis CRM box – Complete informatie over CRM software: selectie, implementatie en ontwikkelingen
Succesvol klantgericht ondernemen – Alles over het toepassen van CRM en CX (gratis boek)
Data management – E-boek over wat u moet en kunt doen voor het optimaal beheren en gebruiken van data in uw organisatie (gratis download)
In vijf stappen naar schone en actuele relatiedata – Veelgelezen artikel

customer experience