Focus supply chain verschuift naar klanttevredenheid - ICTberichten.nl

Focus supply chain verschuift naar klanttevredenheid

Supply chain en klanttevredenheid
De aandacht in supply chains is traditioneel gericht op kostenbesparing. Volgens Gartner zal deze focus zich steeds meer gaan concentreren op verhoging van de klanttevredenheid. Zij adviseren chief supply chain officers die klantgerichter willen werken om de volgende drie stappen te zetten.

  • Verrijk de data over klanten – Dat doe je door via alle interactiepunten vast te leggen wat een de klant wil, nodig heeft en denkt.
  • Bepaal de juiste CX strategie – Duidelijk gedefinieerde prestatie-indicatoren en verwachte resultaten vormen de basis voor een verbeterde customer experience (CX).
  • Creëer een klantgerichte cultuur – Het belang van een betere customer experience moet goed gecommuniceerd worden om iedereen mee te krijgen en gedragsverandering te stimuleren.

Lees het artikel | Vaker dit soort berichten lezen? Meld u aan voor de ICT nieuwsbrief

Lees verder

Succesvol klantgericht ondernemen – Over CRM, customer experience
SCM gids – Gratis download
Beter zicht op uw supply chain – Veelgelezen artikel

CRM systeem vervangen
Supply chain en klanttevredenheid