Smart industry: tevreden klanten én betere processen - ICTberichten.nl

Smart industry: tevreden klanten én betere processen

Smart industry: tevreden klanten én betere processen
In de maakindustrie stellen klanten steeds hogere eisen. Hogere kwaliteit, lagere kosten en kortere levertijden zijn belangrijk. Digitalisering en procesverbetering zijn twee speerpunten om die doelen te bereiken.

Bedrijven die zich rekenen tot de smart industry omarmen digitale technologieën om de dienstverlening te optimaliseren, maar ook om nieuwe businessmodellen te ontwikkelen. De basis hiervoor is een flexibel productieproces waar inzicht in de klantvraag centraal staat. De snelheid waarmee informatie beschikbaar is, maakt het verschil. Die informatie moet niet alleen direct voorhanden zijn in het productieproces, maar ook voor klanten. Denk aan het gebruik van het Internet of Things (IoT) om na te gaan wat de status is van orders en apparatuur.

Om slimme productielijnen op te zetten, zijn slimme mensen nodig. Die hoeven niet altijd van buiten te komen. Laat ook uw eigen medewerkers kennismaken met nieuwe technologie en maak ze enthousiast om de mogelijkheden van smart industry te benutten.

Lees verder

Maakindustrie vergeet CRM toe te passen – Veelgelezen artikel
Volledig artikel – Lees hier de complete tekst
Bedrijfssoftware box – Gratis kennis en informatie over bedrijfssoftware en dataprojecten

Vaker dit soort berichten lezen? Meld u aan voor de ICT nieuwsbrief