Maakindustrie vergeet CRM toe te passen - ICTberichten.nl

Maakindustrie vergeet CRM toe te passen

Maakindustrie vergeet CRM
De maakindustrie en andere industriële bedrijven zijn vooral bezig met het digitaliseren van hun productie. Ze komen niet of onvoldoende toe aan het digitaliseren van hun marketing- en salesactiviteiten, bijvoorbeeld met CRM software of een hiervoor goed geconfigureerde ERP oplossing. Door het niet optimaal inzetten van IT systemen voor marketing en sales blijven er veel kansen liggen.

Kansen voor marketing en sales

Er zijn allerlei lucratieve mogelijkheden om digitalisering in te zetten voor marketing en sales in de maakindustrie. Denk aan de toepassing van slimme sensoren om data te analyseren van apparatuur die bij klanten draait. Verder zijn veel gegevens beschikbaar in de toeleverketen om de vraag te voorspellen en snel te communiceren over de status van orders.

Verder kunt u klanten de mogelijkheid bieden om zonder menselijke tussenkomst de producten te selecteren waaraan ze behoefte hebben, die vervolgens makkelijk online zijn te bestellen. Door hiervoor verschillende digitale kanalen beschikbaar te stellen, kunnen klanten zelf bepalen wanneer en hoe ze met uw bedrijf willen interacteren. Omgekeerd kunt u de informatievoorziening afstemmen op de betreffende fase van een klantreis naar de aankoop. Bovendien bent u in staat om realtime te meten wat het resultaat is van uw marketing- en salesinspanningen.

Lees het artikel | Vaker dit soort berichten lezen? Meld u aan voor de ICT nieuwsbrief

Lees verder

Gratis CRM box – Complete informatie over CRM selectie, ontwikkelingen en oplossingen
CRMsystemen.nl – Alles over CRM software en klantgericht ondernemen
Succesvol klantgericht ondernemen – Gratis boek

CRM systeem vervangen