Online continuïteit in tijden van corona - ICTberichten.nl

Online continuïteit in tijden van corona

Online continuïteit in tijden van corona

Leveranciers en afnemers van SaaS diensten (software as a service) maken zich zorgen over de vraag of het niveau van de diensten de komende tijd op peil blijft en gewaarborgd kan worden.

SaaS leveranciers kunnen allereerst de risico’s voor de continuïteit van hun diensten in kaart brengen. Het moet duidelijk zijn welke processen, derde partijen en werknemers essentieel zijn voor het leveren van hun diensten. Vervolgens kunnen ze een plan opstellen om de essentiële onderdelen van de dienst tijdelijk te vervangen of de gevolgen van een uitval te beperken. Zo is bij uitval van personeel een derde partij in te schakelen die de taken tijdelijk overneemt. Die partij moet dan wel bereid zijn om het auteursrecht op wijzigingen in de broncode over te dragen aan de oorspronkelijke SaaS leverancier, om naderhand claims te voorkomen. Verder moet het contract zo nodig aangepast worden om ontbinding ervan bij overmacht te voorkomen.

Lees het artikel


Suggesties om verder te lezen:
IT contracten opstellen (Artikel)
Extra oplossingen om ICT projecten te laten slagen (Artikel)
Vijf valkuilen bij de migratie naar de cloud (Artikel)
Negen ICT vragen die de directie moet kunnen beantwoorden (Artikel)
Meer nieuws over management
Alle berichten over cloud

Gratis voor u beschikbaar:
Bedrijfssoftware box (voor selectie van ERP, CRM, HRM, DMS, TMS, WMS, BI oplossingen)

Ook interessant
Alle gratis boeken (ICTboekensite.nl)
Alle whitepapers (ICTwhitepapers.nl)