Kern van digitaliseren - ICTberichten.nl

Kern van digitaliseren

Kern van digitaliseren
Digitale transformatie is een veranderingsproces. De belangrijkste verandering betreft echter niet IT en techniek, maar klantprocessen. Veel bedrijven zetten in op kostenreductie, maar ook voor het versterken van klantrelaties zijn legio mogelijkheden. Digitalisering moet dan ook gericht zijn op kosten én klanten.

De meeste bedrijven beginnen aan de kostenkant bij de digitale transformatie. Ze gebruiken IT om bestaande processen te stroomlijnen en te flexibiliseren. Dat legt de basis voor de kostenreductie. Nu groeit het besef dat de transformatie ook mogelijkheden biedt om processen zo te transformeren dat deze nieuwe klantbehoeften via nieuwe kanalen kunnen vervullen. Dat geldt voor alle vormen van klantcontact door verkoop, marketing en de service-afdeling. Met kunstmatige intelligentie is de klantervaring te optimaliseren en daarbij kunnen nieuwe verdienmodellen ontwikkeld worden. Zo betalen IT investeringen zich dus niet alleen terug in efficiencyverbetering, maar ook in een effectievere benadering van klanten.

Lees het artikel | Vaker dit soort berichten lezen? Meld u aan voor de ICT nieuwsbrief

Lees verder

5 valkuilen bij IT transformaties
Digitale transformatie – Gratis e-boek
Waarom IT projecten mislukken – Gratis e-boek

Digitale transformatie
Cloudleverancier