Vier tips voor verbetering van de customer performance - ICTberichten.nl

Vier tips voor verbetering van de customer performance

Datasystemen en CRM software van bedrijven als Amazon, Netflix en Coolblue zijn erop ingericht om klanten beter te leren kennen, dan dat ze zichzelf kennen. De eerste tip om de kansen daarvan ook te benutten, is onderzoek doen naar bedrijfsgegevens over klanten die nu nog niet gebruikt worden. Denk aan e-mails of call logs. Tweede tip is nagaan waarom mensen tijdens een bestelproces afhaken. Werkt de site te traag? Is het bestelproces onduidelijk of missen mensen informatie? Tip drie is vooraf voorspellen wat u zou kunnen doen met meer klantdata om vervolgens in de vorm van pilotprojecten te checken of u gelijk hebt. Laatste tip: houdt rekening met de privacy-voorschriften bij het gebruik van klantdata. Maak in dat kader ook waterdichte afspraken met leveranciers waaraan u datadiensten uitbesteed.

Lees het artikel

Suggesties om verder te lezen:
CRM software – Alles over de selectie en implementatie van CRM software
Gaat u een CRM project starten? Gebruik de CRM box
Data management – Over oplossingen voor het beheer van data in uw organisatie
Alle berichten over CRM software

customer performance