Data-uitwisseling is volgens EY een verbindende factor voor alle bedrijfsprocessen. Het delen van data brengt afdelingen op één lijn. Als dat goed lukt ontstaat een smart company. Wat is daarvoor nodig?
De focus van business intelligence (BI) en data analytics is volgens het marketing- en data science team van EY de laatste jaren steeds meer op de business komen te liggen. De technologie wordt ondergeschikt aan de zakelijke vraagstukken die je ermee kunt oplossen. Hiervoor is niet alleen technische expertise nodig, maar ook domein- en branchekennis.
Bijkomend probleem is dat de informatievoorzieningen van verschillende afdelingen en bedrijfsonderdelen vaak als losse silo’s zijn ontwikkeld. Ieder heeft zijn eigen data en dataopslag. De nieuwste dataoplossingen maken het mogelijk deze te verbinden. Als bijvoorbeeld sales en marketing onderling meer informatie uitwisselen, worden campagnes veel succesvoller. En door bijvoorbeeld voorraadbeheer ook aan te haken, is er altijd van elk product voldoende in huis. Zo begint de transitie naar een smart company met het op de juiste manier verbinden van data van verschillende afdelingen of bedrijfsprocessen.
Lees het artikel | Vaker dit soort berichten lezen? Meld u aan voor de ICT nieuwsbrief
Lees verder
Data analytics – Gratis e-boek
DATA box – Complete informatie over het starten en uitvoeren van dataprojecten
Hoe te beginnen met data analytics? – Veelgelezen artikel
DATA box – Complete informatie over het starten en uitvoeren van dataprojecten
Hoe te beginnen met data analytics? – Veelgelezen artikel