Eerst optimaliseren bij de digitale transitie - ICTberichten.nl

Eerst optimaliseren bij de digitale transitie

Digitale transitie
Veel organisaties zijn bezig met zeer innovatieve IT projecten, terwijl hun digitale basis nog wankel is. Begin daarom met het verbeteren van de dagelijkse digitale dienstverlening. Digitale transformatie is belangrijk. Maar overhaast ambitieuze projecten starten om straks niet te laat te zijn, daarmee bewijzen organisaties zichzelf meestal geen dienst.

Ieder zichzelf respecterend bedrijf lijkt tegenwoordig bezig met een digitale transitie. Maar het is meestal geen goed plan om meteen te gaan investeren in de nieuwste mogelijkheden, bijvoorbeeld op het gebied van artificial intelligence. Kijk liever eerst wat er te verbeteren valt aan de digitalisering van het huidige klantenproces. Stel daarbij steeds de vraag wat werkelijk waarde toevoegt. Niet alles hoeft digitaal. Zo kun je met een chatbot geld besparen, maar weegt dat ook op tegen een veel minder goede ervaring van klanten, omdat ze geen contact meer hebben met echte mensen?

Bekijk ook hoe de digitale band met ketenpartners is te versterken en hoe thuiswerkers beter zijn te ondersteunen. Kortom, ga eerst digitaal optimaliseren en pas daarna innoveren.

Lees verder

Digitale transformatie – Gratis download (e-boek)
Volledig artikel – Lees hier de complete tekst
Klantgerichter worden – Veelgelezen artikel

Vaker dit soort berichten lezen? Meld u aan voor de ICT nieuwsbrief