Klantgericht werken is het nieuwe normaal - ICTberichten.nl

Klantgericht werken is het nieuwe normaal

Klantgericht werken
Tijdens de coronacrisis deed PwC onderzoek onder 500 Europese bedrijven. Daaruit blijkt dat klantgedreven werken tijdens de pandemie de beste overlevingsstrategie was. Bedrijven die door hun digitale transformatie klanten digitale of virtuele topervaringen bieden, presteren momenteel het beste.

Bijna de helft van alle deelnemende bedrijven geeft aan dat ze vol inzetten op het verkrijgen van meer zicht op de klantbehoeften en zo’n 40% stelt dat deze behoeften voortdurend veranderen. De meest genoemde best practices om hierop in te spelen zijn:
  • Regelmatig en datagestuurd updaten van klantreizen (customer journeys).
  • Continu meten van de klanttevredenheid en verzamelen van feedback.
  • Beoordelen van de customer journey vanuit het perspectief van de klant.
Meest gebruikte technologieën voor klantgedreven werken zijn artificial intelligence, data analytics en automated customer journeys. Uiteraard met goede CRM software als basis.

Lees het artikel | Vaker dit soort berichten lezen? Meld u aan voor de ICT nieuwsbrief

Lees verder

CRM kennisbank – Uw toegang tot alle gratis informatie over CRM software
Gratis CRM box – Complete informatie over CRM software: selectie, implementatie en ontwikkelingen
Succesvol klantgericht ondernemen – Alles over het toepassen van CRM en CX (gratis boek)
Digitale transformatie – E-boek over hoe nieuwe IT en technologie uw business en bedrijfsprocessen beïnvloeden (gratis download)

Klantgericht werken
Klantgericht werken