8 tips voor succesvolle strategie voor uw IT-investeringen - ICTberichten.nl

In 8 stappen naar een succesvolle strategie voor uw IT-investeringen

ICT nieuws eigen redactie

ICT informatiecentrum|

Altijd lastig, een beslissing over IT-investeringen. Deze 8 tips helpen u verder:

1. Blijf realistisch: Veranderen is nooit makkelijk, maak doelen duidelijk. Geef uw medewerkers bruikbare en praktische instrumenten die ze verder helpen.

2. Richt u op de echte pijnpunten: Het moet gaan over echte problemen oplossen. Software kan inzichten bieden om uw organisatie beter te laten functioneren. Het kan echter ook leiden tot meer behoefte aan automatisering. Snelheid, kwaliteit en persoonlijke aandacht zijn de belangrijkste argumenten voor uw klanten om te blijven. IT helpt u daarbij.

3. Leer van anderen: Als u zich verdiept in de wegen die anderen al voor u hebben bewandeld, wordt het vaak eenvoudiger om de juiste afwegingen te maken. Klinkt logisch, maar wordt vaak over het hoofd gezien.

4. Basis is belangrijk: Veel informatie is er al, maar u weet niet precies wat er is en waar het is. En dus benut u die informatie niet ten volle. Bijvoorbeeld de informatie uit uw ERP systeem. Investeer eerst tijd en energie in wat er is. De basis moet op orde zijn, dan pas kunt u verder.

5. Stel upgrades niet uit: Het is gebleken (Aberdeen Group) dat bedrijven in de top van hun marktsegment vaker de meest recente software gebruiken of hooguit één versie achterlopen. Als u te ver achterloopt, verliest u de grip op uw bedrijf. Elke upgrade biedt in de regel nieuwe functionaliteit, gebaseerd op praktijkervaring bij gebruikers. Die mag u niet missen.

6. Overweeg de cloud: Die updates en upgrades mist u niet als u gebruik maakt van cloud oplossingen. Delen en integreren wordt veel eenvoudiger met de cloud. Dat geeft voordelen op bijvoorbeeld leveringstijden.

7. Klanten zijn nummer één: Klanten zijn altijd nummer één. Zeker in deze tijd is het heel eenvoudig voor ze om over te stappen. U kunt zich geen missers permitteren op het gebied van snelheid, service en kwaliteit. Procesondersteuning en -automatisering geeft u meer mogelijkheid voor persoonlijke aandacht (lees: producten) voor uw klant.

8. Blijf op de hoogte: Eenmaal geïmplementeerd is het belangrijk bij te blijven. Er doen zich altijd weer nieuwe mogelijkheden voor; technologie staat nooit stil. Blijf daarop alert.

Bron: Jan van Dellen, country manager bij Infor Benelux

Wilt u maandelijks op de hoogte blijven van al het laatste nieuws rondom belangrijke ICT thema’s? Schrijf u dan nu in voor de ICT nieuwsbrief.