
Bij steeds meer bedrijven is de digitale transformatie is een strategisch speerpunt. Waar moet u als beslisser of verantwoordelijke op letten om dat proces in goede banen te leiden? Bedrijven moeten eerst een duurzame digitale strategie ontwikkelen en pas daarna nadenken over de technologie die daaraan kan bijdragen. Is het bijvoorbeeld de bedoeling om nieuwe verdienmodellen te ontwikkelen, de relatie met klanten te verbeteren of processen te optimaliseren? Afhankelijk van het doel wordt ‘enabling’ technologie geselecteerd. Bedenk ook dat de implementatie daarvan vaak een grote impact heeft op de bedrijfsvoering. Verder heeft u medewerkers nodig die de brug kunnen slaan tussen de technologie, de business en de klantvraag. Ook governance is een belangrijk punt. Wie mag met welke data en analysetools werken en wie is verantwoordelijk voor de datakwaliteit of de databeveiliging? Tot slot moet de bedrijfsleiding affiniteit met technologie ontwikkelen en doorvragen tot de (on)mogelijkheden ervan compleet duidelijk zijn.
Lees het artikel | Vaker dit soort berichten lezen? Meld u aan voor de ICT nieuwsbrief
Lees verder
Gratis CRM box – Complete informatie over CRM software: selectie, implementatie en ontwikkelingen
Succesvol klantgericht ondernemen – Alles over het toepassen van CRM en CX (gratis boek)
Digitale transformatie – E- boek over hoe nieuwe IT en technologie uw business en bedrijfsprocessen beïnvloeden (gratis download)
Acht valkuilen bij de digitale transformatie – Veelgelezen artikel
Succesvol klantgericht ondernemen – Alles over het toepassen van CRM en CX (gratis boek)
Digitale transformatie – E- boek over hoe nieuwe IT en technologie uw business en bedrijfsprocessen beïnvloeden (gratis download)
Acht valkuilen bij de digitale transformatie – Veelgelezen artikel
Meer interessante kennis en informatie
CRM | Met een CRM systeem kunt u snel, goed en op het juiste moment handelen in het verkoopproces, analyses maken en optimaal inspelen op veranderingen in de behoefte van uw klanten en de markt. Staat u aan de vooravond om een CRM systeem aan te schaffen of te vervangen? Klantervaring | Het verbeteren van klantervaring is natuurlijk altijd een vereiste, maar zijn alle klanten wel even belangrijk? U leest het in dit whitepaper |