Digitale transformatie concentreert zich op waardecreatie - ICTberichten.nl

Digitale transformatie concentreert zich op waardecreatie

De tijd is voorbij dat IT budget aanvroeg en zich vervolgens een jaar opsloot om toepassingen te ontwikkelen. De CIO van nu start met metingen op het gebied van klantbehoud, klanttevredenheid, omzet en winstgevendheid. Deze informatie vormt het uitgangspunt bij het formuleren van de doelstellingen voor de digitale transformatie. Met name het creëren van hoogwaardige klantervaringen staat hoog op de agenda. Software voor het in kaart brengen van de customer journey is een nieuwe tool bij het ICT procesontwerp. Verder moet de implementatiesnelheid sterk opgevoerd worden. Bij sommige bedrijven wordt de business zelfs geadviseerd om zoveel mogelijk off-the-shelf (cloud) oplossingen te gebruiken.

Lees het artikel

Suggesties om verder te lezen:
Hoe nieuwe IT en technologie markten, businessmodellen en bedrijven beïnvloeden
Digitale transformatie – Gratis e-boek
Alle berichten over digitale transformatie

digitale transformatie