Marketing en commerce processen sluiten niet aan - ICTberichten.nl

Marketing en commerce processen sluiten niet aan

ICT onderzoek externe bron

SAP Hybris |

Slechts 1 procent van de organisaties heeft een naadloze aansluiting van marketing en commerce processen. De meerderheid (52%) zit midden in de transitie naar een naadloze aansluiting van alle processen en heeft dit nu slechts gedeeltelijk voor elkaar. Ongeveer een kwart (23%) heeft moeite met het leggen van de verbindingen tussen beide processen.

CRM processen

De processen rondom customer relationships lijken het beste voor elkaar. Ruim de helft van de marketeers (59%) zegt dat zij met de processen rondom customer relationships op de goede weg zijn.

Tooling biedt mogelijkheden om businessprocessen binnen de organisatie te stroomlijnen. De grootste voordelen van de inzet van technologie is volgens marketeers het realtime anticiperen op klantgedrag en het bevorderen van de engagement door de gehele customer journey. Gezien de aansluiting van processen voor verbetering vatbaar is, is het niet verwonderlijk dat marketeers nu nog kansen zien op het gebied van efficiënt gebruik van marketing en commerce technologie. De marketeers laten zich kritisch uit over de efficiëntie van de tijd die marketing-, commerce-, en IT-teams spenderen aan het managen hiervan. Een merendeel van de marketeers (71%) vindt dat de tijdsindeling efficiënter ingedeeld moet worden.

Bron: SAP Hybris